Epidemie malware na težbu kryptoměn

Malwarem na těžbu kryptoměn je údajně celosvětově napadeno až 55% společností a jejich webů, včetně webů jako je Youtube.

Další případ „cryptojackingu“ byl na YouTube detekován a vyřešen Googlem v průběhu tohoto týdne (podle zprávy Ars Technica v z pátku 26. ledna). Podle zprávy se anonymním hackerům, podařilo spustit reklamy na YouTube, které spotřebovávaly čas CPU návštěvníků webu právě z důvodu težby kryptoměn, .

Na sociálních sítích se tento týden začaly objevovat zprávy, že antivirové programy uživatelů detekovaly malware na těžbu. A to při zobrazování reklam na Youtube.

Podle zprávy společnosti Trend Micro se útočníkům podařilo umístit na YouTube, pomocí platformy DoubleClick malware. Reklamy cílí zejména na uživatele z Japonska, Francie, Tchaj-wanu, Itálie a Španělska.

Drtivá většina (90%) reklam využívala JavaScriptový kód, který poskytl Coinhive, kontroverzní platforma pro težbu kryptoměn, která umožňuje svým uživatelům získávat příjmy pomocí neoprávněného využívání výpočetní síly ostatních uživatelů.

V reakci na stížnosti od uživatelů Google (vlastník YouTube) oznámil, že situace byla vyřešena za pár hodin. Podle e-mailu od společnosti „byly reklamy zablokovány za méně než dvě hodiny a účty útočníků byly odstraněny z jejich platforem.“

Začátkem tohoto měsíce vydala softwarová bezpečnostní firma Check Point zprávu o prudkém nárůstu výskytu malwaru na těžbu pryptoměn a uvedla, že útoky postihují 55% společností po celém světě. Zpráva prohlásila Coinhive za „Nejžádanější malware“.

Hledej podobné články jako Epidemie malware na težbu kryptoměn.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *